>

6.12.10

Търси се пуйка

Знам, че днес е Никулден. Искам да честитя празника на всички именници, също така на всички моряци и техните семейства, както и на банкерите и техните близки.

Днес обаче аз търся пуйка!
И под пуйка, нямам предвид това, което си мислите. Знам, че днес менюто е "рибешко", но аз си търся рецепта за пуйка.

Искам тази година на коледната ми трапеза да присъства най-вкусната пуйка. Готов съм на всякакви жертви за целта.
Знам, че голяма част от читателите на блога се славят с превъзходни кулинарни умения, затова и се обръщам тук към вас с тази си молба.

Моля, всички които знаят страхотна рецепта за "коледна пуйка" да я споделят с мен. Нямам претенции за сложността на рецептата (стига да е възможно изпълнима), нямам претенции за съставките.

Единствено искам да имам най-вкусната пуйка на Коледа.

Награди, за съжаление няма да има. Ще споделя коя рецепта съм избрал, разбира се.
Предварително благодаря на всички отзовали се.

п.с. Трябва си някакъв лозунг за завършек:

НЕКА ЗАЕДНО ИЗБЕРЕМ НАЙ-ВКУСНАТА ПУЙКА ЗА КОЛЕДНИЯТ ОБЯД!!!

.

Share/Bookmark

19 коментара:

а каза...

Чудесна идея! И аз не съм приготвяла никога такова чудо, а и не съм опитвала ;), та ще следя с интерес предложенията.
Надявам се да не си против, че ще се "възползвам" от идеята ти!
:):):)

MadWizard каза...

Не, разбира се.
То подозирам, че ще има и други желаещи.
Затова е лозУнга сложих "заедно".
:)))))

Nightwish El каза...

Трябваше по-рано да се сетиш.
Да я храниш поне месец със специалитети, овкусяващи месото и придаващи изтънчен вкус на бъдещата гозба...

:)))

Ирония Идиотова каза...

Първо се въоръжи яко в откриването на пуйката. Всяка Коледа правя пуйка. Ето, (имай търпение), знам,че не обичаш дълго, но определено трябва да си подготвен.

http://idiotova.blogspot.com/2009_12_01_archive.html

а каза...

Хм, май първият проблем е тук...
Нямам си жива пуйка, дет' да я храня с изтънченовкусните специалитети...
;) Nightwish El, помагай с идеите, от'де да я намерим. :):):)

Nightwish El каза...

Не знам, Аmazonke :)))
Предлагам ти да отмъкнеш пуйката на MadWizard, докато я води на паша в Борисовата сутрин между 3:30 и 04:00.
Пернатите сутрин са най-разсеяни.

а каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
а каза...

Nightwish El, идеята добра е, /май не трябваше тук да го казвам/, но какви ще са тез безбожно ранни часове... аз обичам да поспивам... ;)
Като се замисля... май ще си заслужава жертвата ;)

пп. горното изтрих, че от вълнение сума грешки правописни нароих :)

frog and roll каза...

Ахахах, Мад, ама ти ли ще я правиш? :Р

Румяна Попова каза...

В големите магазини ще ни наситят от прИмоции на пуйки. От 45 до не знам колко лева парчето. Ако е по евтина ще настане търпаня и някои " пуйки и пуяци" могат да посинеят.
Иначе по пазари и и кюшета за живи такива. Има и на село де, който го има и ги е хранил овкусяващо без да енещо гмо или още по лошо.
Може и мисирки :)))

MadWizard каза...

E Frog, ти никога ли не си чувала за моите ТАЛАНТИ?

Кулинарията е един от малкото, които притежавам.

MadWizard каза...

Ирония!
Аз рецепта не видех! Иначе пуйка ще се намери.
:)

Ondine каза...

Аз като "виден блог-кулинар" ти предлагам, ей тези няколко варианта!:)))) Успех на Коледа!

frog and roll каза...

Ъъъммм, Мад, ми точно за това питам. :Р

И да не пропуснете едно ужасно важно уточнение от рецептите на Онди: "• Ако е силно замразена, се оставя навън да се размрази от предходната вечер!"

Ама че уточнение, добре че ми казаха, ахаххаааххх :))

Ondine каза...

Фрог,аз досега четох,че се подсушавали със сешоар отвътре пуйките...представяш ли си?:)))/аз с такъв дзвер не съм се борила все още/:))))

frog and roll каза...

Бахти пуйката! А фризьор и маникюрист да й докараме ли, за да я подготвим?
Това е тежка работа за платени слугини, ако питате мене. Я да си направим нещо по-лесно, щото никой не ни плаща за мъките. :)

diandra каза...

Приех сериозно предложението..
Правя винаги пуйка за Коледа и става вкусна, много.
Много е важен избора на пуйка, защото веднъж попаднах на френска /може би е било пуяк: )) и след 4 часа печене си остана твърда..Ако знаех, щях да я сваря предварително.
Хубави са унгарските пуйки, не повече от 3.5 - 4 кг. Пълни се се плънка от пресни гъбки /кралска печурка за предпочитане, че е ароматна/, вътрешностите на пуйката, ориз, стафиди, подправки, зашива се и се пече, покрита със зелеви листа и нарязано зеле отстрани. След 2 часа, може да се отстранят зелевите листа, за да се препече и пуйката.
Тази Коледа ще взема да снимам, та да онагледя приготовленията...по български.
Не съм правила пуйка с кестени или портокали, полята с боровинков сос, но..има още Коледи пред нас: ))

MadWizard каза...

Много благодаря Диандра,
Ондине ми даде също страхотни идеи.

Засега фаворита ми е (споделям го за останалите):
Ето , че дойде време да напълня коледната пуйка.
От 4-5 години си я правя така, защото се харесва на семейството ми. Това си е моя импровизация, съобразена с вкуса и предпочитанията на домашните .
1 пуйка около 4 кг
5 глави лук
350 гр ориз
дреболиите на пуйката
100 гр сушени кайсии
100 гр стафиди
100 гр сушени сини сливи
100 гр сушени ябълки(от киселите)
2 с.л. подправка за пилешко месо
1 с.л. чесън на гранули
1 с.л. универсална подправка
3 с.л. зехтин(олио)
1 к.л. смлян кимион
1 к.л. черен пипер
1 к.л.бял пипер
1ч.л. чубрица
1 к.л. розмарин
1 к.л. риган
1 к.л. мащерка
100 мл. бяло вино
2 дафинови листа

Добре изчистената и измита пуйка се намазва отвън и отвътре със зехтин и 2с.л. подправка за пилешко месо и чесъна. Вътре в нея се налива половината от бялото вино . Оставя се около час да се овкуси, като се позавърта от време на време.
Отделно в дълбок тиган се задушава нарязаният на кубчета лук със дреболиите на пуйката(ако има такива). След като поомекне лукът, се прибавят подправките. Прибавя се и ориза и се налива 1 ч.ч. вода. Оставя се на слаб огън, докато оризът поеме всичката вода. Налива още една чаша, и се оставя, докато поеме и нея. Сваля се от огъня и се добавят сушените плодове и останалата част от бялото вино докато е още горещ ориза. Разбърква се и се оставя , да изстине.
Напълва се пуйката с изстиналият вече ориз и се зашива с конец. Намазва се отгоре с малко червен пипер и зехтин. Наливат се 2 ч.ч. вода в които се прибавя 1.ч.л. сол и се покрива с фолио. Пече се 5 часа на най-слабата степен, като първият половин час на силно загрята фурна, докато заври и после се намалява. След изпичането , се изважда тавата и се маха фолиото. Полива се със соса, който се е получил от печенето и се поставя в силно загрята фурна, до получаването на златиста коричка.


....ще ви помоля, да ми давате рецепти, като за човек, който няма идея колко е "една щипка" и не е наясно с термини, като: "пържи се ориза до изцъкляне", "умерена фурна" и т.н.
Демек....говорете ми в цифри.
(доколкото е възможно).

хахха
Иначе, страшно много рецепти и доста силно участие.
Благодарен съм на всички ви.

MadWizard каза...

по-горната рецепта е от тук:
http://capriccet.blogspot.com/2009/12/blog-post_25.html

Публикуване на коментар

Снимка - [im]url на снимката[/im]

Color - [co="red"]текст[/co]

Marquee - [ma]текст[/ma]


:a :b :c :d :e :f :g :h :i :j :k : :m :n :o :p :q :r :t :s

Не се срамете, а споделете:

 
..................... ..........................