>

9.3.10

Парите или живота

В името на Аполон - лечителя, в името на Хигия, в името на Панацея и в името на всички богове и богини, които вземам за свидетели, поемам върху себе си тази клетва.

Това е началото на Хипократовата клетва. Клетвата, с която се кълнат българските лекари. Всяка сутрин на път за работа, минавам през двора на Александровска болница и чета тези редове. Има ги изписани на голямо табло. Защо ли си мисля, че аз ги чета и мисля върху тях по-често от тези за които е написана...
От днес в протестите се включват и личните лекари на още значителен брой хора. Утре се очаква броят на пациентите без възможност да посетят джипито си да нарасне.
Нещата са още по-зле: в новинарските сайтове чета, че някаква си политическа партия призовава медиците да продължават със тези си действия.
Господа, по филмите често чуваме една реплика: "Нашата страна не преговаря с терористи!".
Разбирам медиците. И те са хора, като мен. И аз ходя на работа за пари, а не за слава.  Въпреки, различието в професиите ни. Разбирам, че без да получат полагащото им се, не е възможно да работят ефективно. Но питам, аз с какво съм виновен за това? Защо формата на протест е насочена срещу мен? Защо, след като аз всеки месец внасям в държавата сумата от 765 лв, приблизително, под формата на различни осигуровки, ползвал съм за консултация личният си лекар само веднъж /и ми струваше допълнителни 38 лева/, в момента се чувствам ощетен?
Разбирам, че така най-лесно ще получат гласност и медийно внимание, но защо при всеки протест, независимо кой протестира, се отнемат правата на невинните?
Не е ли това изнудване? Не е ли вид тероризъм? Ами утре ако онези кожодери от ЧЕЗ, решат да стачкуват? Или тези с водата? Парното? Градски транспорт? Аз това вече съм го виждал.
Знаете ли, с удоволствие бих подкрепил всеки онеправдан, но почна да ми писва Аз да съм потърпевшият от тези подкрепи.
И по-лошото е, че по време на стачката на медицинските работници, аз не мисля, че нивото на здравеопазване се е понижило!!!
Ще ми се да вярвам, че поне част от лекарите не се будят всяка сутрин с мисълта каква сума ще изкарат днес, а с мисълта как да помогнат на повече хора.
Господа медици, аз бих ви подкрепил винаги. Не само вас, а всеки - независимо от професията му, щом е нужно. Но моля ви, излезте пред кабинетите си и погледнете чакащите там. Те в момента не са ядосани на управляващите, а на вас!
Ситуацията от днес пред кабинетите ви не е по-различна от ситуацията миналата седмица!
Със сигурност има и друг начин да си решите проблема....
...даже аз се сещам за един: "про"-тата от болниците, може да дават процент от рушветите си на "общаците". Мисля, че е редно и справедливо - все пак те им пращат клиентите.
В така-често-споменаваната Америка, уейтресите дават процент от типса си на басърите, защото им помагат.

Иска ми се да ви подкрепям, да се отнасям с респект към вас и да съм ви признателен.
Помогнете ми да го направя!


Share/Bookmark

5 коментара:

Unknown каза...

СТАЧКА НА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ!!!!! Друга алтернатива няма!

MadWizard каза...

Срещу кого да стачкувам?
Аз не съм в Гърция...
Живея в държава, която има някакви правила /добри или лоши, спазват ли се или не/ и трябва да си плащам според тези правила и закони.
От поне 20 години никой не ни спира да си избираме къде да плащаме данъците.
Държавата, не е виновна за дереджето ни. Виновни са тези, които действат от името на тази държава. За тях не трябва стачка, а камък!

Ondine каза...

С риск да настроя всички лекари,които са в блог пространството аре стига с вашите претенции!До гуша ми дойде!Как може аз да си плащам всички модели осигуровки+всички модели застраховки и какво ли още не, което иска и което не иска държавата,а когато ми се наложи да опра до личен лекар да ми се отказват изследвания?И да ми се отговаря най-нагло "Аз ако ти дам направления за всичките тези изследвания,какво ще остане за другите пациенти?"А аз аджеба не съм ли пациент?/вярно веднъж на 3г,че и по-рядко се появявам в кабинета му/Или когато ми се наложи да си издирвам личния лекар на децата ми да ми се отговаря:"А сега не мога отидете при дежурните лекари" Е, аз за какво плащам като накрая пак опирам до частни лекари и частни лаборатории и отново си плащам?
п.п.не ми се говори дори на тази тема

днес явно ми е ден ....

bampi каза...

Парите, са си на лекарите и е редно да си ги получат. Гадното е, че отново го отнасят тия, които вече са си платили, за да бъдат обслужени от лекар при необходимост. Ако ми се наложи да отида и ми откажат преглед, предполагам имам право да ги съдя, зашото аз съм изпълнила моята част от сделката. Напоследък при лекар се чувствам повече клиент, а в магазина повече пациент. Ако нямам пари в някое от кварталните магазини могат да ми дадат и "на тефтер" както се казва, че и някоя топла дума ще получа, но ако го закъсам със здравето и нямам пари, тежко ми- какво тук значи някаква осигуровка..?

MadWizard каза...

Изобщо не искам да говоря за качествата, държанието, професионализма и т.н. на просяците.

Нека на тяхната съвест тежат стотиците им клиенти, които са и построили вилата с цената на живота си. Аз вече си заспивам спокойно.
:)

Публикуване на коментар

Снимка - [im]url на снимката[/im]

Color - [co="red"]текст[/co]

Marquee - [ma]текст[/ma]


:a :b :c :d :e :f :g :h :i :j :k : :m :n :o :p :q :r :t :s

Не се срамете, а споделете:

 
..................... ..........................